Het hele jaar door hebben we grote en kleine, maar altijd leuke en interessante projecten. Hieronder een overzicht van de afgelopen periode.
Inmiddels is de WYK mosselvloot van de Fa. Leuschel spic en span vertrokken naar hun mosselpercelen in de Duitse bocht. Ook de heren Leuschel senior en junior waren samen in de hoogwerker bezig met de afwerking van de laatste verfwerkzaamheden.
Het schip Hydrovac van de Fa. Nature welke de afvoer van afgewerkte olie en bilgewater van de schepen verzorgt, werd voorzien van vernieuwd certificaat en een schoon onderwaterschip.
Voor haar jaarlijkse groot onderhoudsbeurt werd het schip door een grote kraan gehesen om ook de verfwerkzaamheden in onze hal te kunnen uitvoeren.
Barge WB 15 wordt met de slepers Waterpoort en Portus van Fa. Invictus het hellinggat ingesleept voor keuring expertisebureau. In verband met een naar voren gehaalde opdracht is de ponton na keuring dezelfde dag weer te water gegaan en na wat aanpassingen in de Eemshaven vertrokken naar Noorwegen voor het bergen van een zware kraanhaak, takeldraden en 2 pontons na het breken van een kabel tijdens een loadtest op het één na grootste kraanschip ter wereld nl. de Saipem (foto 5), met een hefcapaciteit van 7000 ton.
Zie hiervoor de test op Youtube ; https://www.youtube.com/watch?v=sqO0id-NRzc
Het resultaat van enkele jaren geen onderhoud aan het onderwaterschip doen. Zoveel aangroei dat het schip zelfs niet zelfstandig meer wilde varen. ‘Beter voorkomen dan genezen’ is ons devies.